Onze pedagogische uitgangspunten komen tot uitdrukking in de werkwijze van de groepsleiding waarbij volgende doelstellingen voor onze pedagogisch medewerkers zeer belangrijk zijn:
1. Het delen van de opvoedingsverantwoordelijkheid met ouders.
2. Zelfvertrouwen, eigenwaarde en respect voor kinderen.
3. Zelfstandigheid, zelfredzaamheid-tegenover-vertrouwdheid, geborgenheid en veiligheid.
4. De ontwikkeling van het kind.
5. Het signaleren en uitwisselen van ontwikkelingen en problemen.
We betrekken u als ouders zoveel mogelijk bij de opvang van uw kind binnen ’t Eigenwijsje.
Er vind regelmatig overleg plaats en er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van ouders met betrekking tot de verzorging van uw kind.
Baby's en jonge peuters eten en slapen volgens hun eigen ritme. Lichamelijk contact (op schoot zitten, knuffelen) vormt een belangrijk onderdeel in de relatie tussen kind en leidster.
Het met elkaar omgaan van kinderen en leiding kent alle aspecten van het dagelijks leven, zoals plezier, ruzie, boos en verdrietig zijn, samen eten, samen spelen, samen delen, alleen zijn, troosten, feesten en nog veel meer.
Voor de volledige inhoud van onze pedagogisch beleid klikt u HIER